KAPÍTULU
I
INTRODUSAUN
1.1 Antesedensia
Ohin loron, mundu ne
' e edukasaun oras ne ' e sai controvérsia ida ne ' ebé públika iha sosiedade
pseudo no plurál. Problema ne ' e kleur prinsipál hosi edukadór hanesan
kurríkulu ne ' ebé sempre muda hahú tinan 90. Iha mundu ne ʼ e ba kurríkulu ne
' e, edukasaun ne ' e buat ida importante tebes, tanba kurríkulu ne ' e hanesan
pasu primeiru atu halo ho sistema aprendizado bele funsiona sistematikamente.
Ministériu edukasaun no kultura (Kembudbud) ne ' e daudaun nu ' udar karik
sensitividade mundu nian ba edukasaun ne ' e barak liu, mudansa iha lideransa
ne ' e hanesan pasu dahuluk iha mudansa ba kurríkulu ne ' e.
1.2. Formulasaun Kestaun
Hahú husi formulasaun
ba problema ne ' e iha leten, bele konklui katak:
1.
Saida
mak ita ba kurríkulu ne ' e?
2.
Saida
mak ita ba jestaun kurrikulár?
3.
Ne
' Ebé mak servisu no benefisiu ba kurríkulu ne ' e?
KAPÍTULU
II
DISKUSAUN
2.1.
Jestaun Kurrikulár
Kurríkulu ne ' e hanesan programa planejado
sistematikamente, hatene ne ' e, hamutuk ho planu no akordu kona-ba objetivu ne
' e, konteúdu no material hanorin. Tan ne ʼ e, kurríkulu tenke komponente
inter-relacionados atu alkansa objetivu edukasionál ne ' e.
1. O
jestaun Kurikulu
Tanba husi parte
istóriku, liafuan kurríkulu (kurríkulu) ne ' e termu ida ne ' ebé mai husi
grego. Iha ne ' e, liafuan ida ne ' e uza iha mundu esportes sira nian mak
konsisti iha deskobre koredór ida-idak ne ' e tenke hala ʼ o dook. Iha Gresia
antiga ne ' e, termu "kurríkulu" ne ' e uza hodi hatudu estájiu ne '
e ka ne ' ebé provoka atake percorridos percorridos korredór iha halai-taru ba
revezamento hatene iha mundu ne ʼ e atlético. [1] Etimologicamente ne ' e,
termu kurríkulu mai grego nian, ne ' e signifika, curir, ne ' e signifika
koredór ' curere, ne ' ebé signifika "hala ' o atu sai parte ida ne ' e.
Tan ne ʼ e, termu kurríkulu mai iha mundu esportes sira, liu-liu iha kampu ne '
e husi atletizmu iha tempu antigu romanos. Iha lia-fransés, liafuan kurríkulu
mai liafuan courier, ne ' e signifika sai parte ida ne ' e (sai). Kurríkulu ida
ne ' ebé signifika katak tenke dook percorrida koredór ida husi liña fila to '
o ba to ' o hodi hetan medalla ka prêmio. Kurríkulu ne ' e hanesan planu
projetado atu hahú prosesu ensinu no aprendizajen iha orientasaun no
responsabilidade ba eskola. [2] UU La. 20 2003 kona-ba Sistema nasionál
edukasaun nian, afirma katak kurríkulu ne ' e planu no akordu ida kona-ba
objetivu ne ' e, konteúdu no materiál aprendizajen ne ' e, nune ' e mós ba uza
métodu hanesan diretríz ba organizasaun atividade aprende atu atinji objetivu
espesífiku ne ' e. Tan ne ʼ e, bele konklui katak jestaun kurrikulár ne ' e
hanesan sistema jestaun kurrikulár kooperativu nian, ne ' ebé abranjente,
sistêmico no sistemátiku, atu nune ' e hetan hodi hetan meta sira kurrikulár.
Iha ninia implementasaun, jestaun ne ' ebé bazeia iha eskola (SBM) no kurríkulu
iha nível unidade edukasionál (SBC). Tanba ne ' e ba autonomia fó ba
instituisaun edukasaun nian iha jestaun kurikulu ho forma independente,
priorizando sira-nia nesesidade no realizasaun. meta sira iha vizaun no misaun
instituisaun ensinu la ' ós negligenciam polítika nasionál ne ' ebé mak
estabelese ne ' e.
2. Escopo
Kurrikulár
Gerenciamento ba kurríkulu ne ' e
mak parte integrante kurikulu iha nível unidade edukasionál (SBC) no Gerenciamento
Bazeia Ba iha eskola Jestaun kurikulu tuir ninia kbit rasik inklui
planejamento, organizasaun ne ' e, implementasaun no avaliasaun kona-ba
kurríkulu ne ' e. Iha nível unidade edukasaun, atividade kurrikulár priorizam
hala ' o no hadi ' a entre kurríkulu nasionál (standar kompeténsia/kompeténsia
báziku) no nesesidade sira rejiaun nian no kondisaun eskola ne ' e, atu nune '
e kurríkulu ne ' e kurikulu integridade ho alunu sira no ambiente eskola ne ' e
hamriik. [3]
3. Diretríz ba implementasaun kurríkulu
ne ' e. Aleinde ne ' ebé mak planeia objetivu edukasaun nian no organiza
materia aprendizajen ne ' e, governu sentral hasai diretríz jerál ne ' ebé sei
tuir kompostu husi eskola sira atu dezenvolve planu operasionál iha eskola,
diretríz hirak ne ' e inklui: estrutura programa, programa preparasaun
acadêmica, diretríz ba preparasaun ba programa aprendizajen, diretríz ba
preparasaun ensinu programa (planu), diretríz ba preparasaun ba unidade aulas,
divizaun servisu ba profesór ne ' e, organizadór sira ba estudante sira iha
sala de aulas. [4]
4. Kurríkulu ba Konteúdu Lokál (KKL)
Kurríkulu ba konteúdu lokál ne ' e
kurikulu organiza bazeia ba nesesidade kada rejiaun/rejiaun sira, materiál
aprendizajen mak ajusta ba ambiente naturál, sosiál, kulturál no econômico no
ba nesesidade sira dezenvolvimentu nian, área organizadu sira iha disiplina
independente.
Objetivu sira husi konteúdu
kurikulu lokál sira mak: a. Siraiha alunu sira ba ambiente rasik, ajuda
prezerva kultura lokal, inklui artezanatu nian sira, ne ' ebé ho valór
habilidades econômico iha sira-nia área. b. Fo kapasidade no habilidades sira
ba hela iha komunidade no kontinua sira nia edukasaun nivel aas liu, no ida ne
' e bele ajuda nia no ninia inan-aman sira atu hatán ba sira-nia nesesidade loroloron
nian. Depois, baze kurikulu ba konteúdu lokál ne ' e regulamenta iha PP No. 28
1990, parágrafu 3 iha artigu 14 no detalhadamente liu nebé temi ona iha
desizaun ne ' e ministru edukasaun no kultura 060//U1993, kona-ba kurríkulu
konteúdu lokál edukasaun bázika, iha nia alokasaun. [5] Lei repúblika indonézia
No. 2 iha tinan 1989, kona-ba Sistema Nasionál edukasaun nian (SNE), afirma
katak kurríkulu estruturadu atu atinje objetivu sira edukasaun nasionál ne ' e,
iha faze kapasiadade iha konsiderasaun dezenvolvimentu estudante nian no tuir
ambiente nian, nesesidade nasionál ba dezenvolvimentu ne ' e, dezenvolvimentu
siénsia no teknolojia no turizmu, arte, tuir tipu unidade ida-idak, no nivel
edukasaun. Depois, artigu 38 afirma katak implementasaun ba edukasaun iha
unidade edukasionál ne ' e bazeia iha kurríkulu ida ne ' ebé bele aplika
nacionalmente no kurikulu adaptadu ba situasaun ne ' e, nune ' e mós ba
nesesidade no karakterístika ambientál unidade edukasionál ne ' e. [6] 5.
Kurríkulu iha Nível Unidade edukasaun (SBC). Ida ne ' e KTSP kurríkulu
operasionál prepara no implementa ona iha kada unidade edukasionál ne ' e.
Objetivu mak konsisti iha KTSP, estrutura no konteúdu edukasionál nian iha
nível unidade edukasaun, kalendáriu edukasionál no planu ba estudu. [7]
Estrutura no konteúdu ba SBC iha
nivel edukasaun importante teb-tebes no médiu ne ' ebé define iha NIA A ' AN
inklui grupu na ' in lima ne ' ebé sujeita, hanesan tuir mai: Estrutura no
konteúdu KTSP nian iha nivel edukasaun importante teb-tebes no médiu ne ' ebé
define iha NIA A ' AN inklui grupu na ' in lima-ba asuntu ne ' e, hanesan tuir
mai: 1), grupu relijiouzu no ho moral ba asuntu ne ' e. 2) grupu sujeita
sidadania no personalidade. 3) grupu asuntu siénsia no teknolojia 4) grupu
asuntu estéticos 5) grupu sujeita esportivos no fíziku, saúde nian. [9] 7.
Dezenvolvimentu programa a. Dahikus bázika sira kona-ba programa estudu Planu
estudu ne ' e hanesan planu aprendizado kona-ba asuntu ida ne ' e, konkorénsia
bázika ne ' e, asuntu ne ' e, atividade aprendizado, hanesan indikador ne ' e,
avaliasaun, alokasaun ba tempu no rekursu aprendizado. b. Prinsípiu
dezenvolvimentu kurríkulu 1) Sientífiku Materiál ne ' ebé hotu-hotu iha planu
estudu cientificamente ne ' e tenke iha justifikasaun. 2) Relavan Materiál ne '
ebé iha programa ne ' e oras ne ' e bazeia ba nivel dezenvolvimentu fíziku,
intelektuál, sosiál, emosional no espirituál alunu sira nian. 3) Sistemátiku
Komponente kurikulu sira ne ' ebé funsionalmente interconectados atu alkansa
kompeténsia 4) Ne ' Ebé Konsistente Ne ' e konsistente entre kompeténsia
bázika, hanesan indikador ne ' e, asuntu ne ' e, esperiénsia aprendizajen,
rekursu aprendizajen no sistema avaliasaun ne ' e. 5) no Atuál contextual
Esperiénsia kona-ba asuntu hotu-hotu, aprendizajen, rekursu aprendizajen no
sistema avaliasaun ne ' e fó atensaun ba dezenvolvimentu siénsia, teknolojia no
arte mutakir nian iha vida real no eventu ne ' ebé akontese. 6) Fleksivel
Komponente hotu-hotu ba kurríkulu ne ' e bele tau ba diversidade estudante,
edukadór, nune ' e hanesan dinámika ba mudansa ne ' ebé akontese iha eskola no
nesesidade komunidade nian. 7) Ne ' Ebé Abranjente Komponente kurikulu ne ' e
abranje área kompeténsia tomak (kognitiva, psikomotora, afetiva). [10]
KAPÍTULU III
ENSERRAMENRU
1.1. Konlusaun
Kurríkulu ne ' e hanesan programa planejado
sistematikamente, hatene ne ' e, hamutuk ho planu no akordu kona-ba objetivu ne
' e, konteúdu no material hanorin. Tan ne ʼ e, kurríkulu tenke komponente
inter-relacionados, nune ' e bele atinji objetivu edukasionál etimologicamente
ne ' e, termu kurríkulu mai grego nian, ne ' e signifika, curir, ne ' e
signifika koredór ' curere, ne ' ebé signifika "hala ' o atu sai parte ida
ne ' e. Tan ne ʼ e, termu kurríkulu mai iha mundu esportes sira, liu-liu iha
kampu ne ' e husi atletizmu iha tempu antigu romanos. UU La. 20 2003 kona-ba
Sistema nasionál edukasaun nian, afirma katak kurríkulu ne ' e planu no akordu
ida kona-ba objetivu ne ' e, konteúdu no materiál aprendizajen ne ' e, nune ' e
mós ba uza métodu hanesan diretríz ba organizasaun atividade aprende atu atinji
objetivu espesífiku ne ' e. Tan ne ʼ e, bele konklui katak jestaun kurrikulár
ne ' e hanesan sistema jestaun kurrikulár kooperativu nian, ne ' ebé
abranjente, sistêmico no sistemátiku, atu nune ' e hetan hodi hetan meta sira
kurrikulár. Iha ninia implementasaun, jestaun ne ' ebé bazeia iha eskola (SBM)
no kurríkulu iha nível unidade edukasionál (SBC).
1.2. Sujestaun
Bainhira halo kurríkulu ne ' e,
hein katak la iha influensia ba fatór polítiku ka interese polítiku sira, atu
nune ' e, bainhira halo ne ' e, bele konsidera hanesan di ' ak liután.
No comments:
Post a Comment