Introdusaun
Dezenvolvimentu komunidade rurál sira ne
' e hosi prosesu harii komunidade ka ema liu hosi
dezenvolvimentu ba kapasidade no organizasaun komunidade. Hahú hosi
definisaun ne ' e, iha objetivu prinsipál tolu: dezenvolve kapasidade
komunidade nian ne ' e, muda hahalok komunidade no organiza
komunidade. Ema barak habilidades sira bele dezenvolve, hanesan kapasidade
atu buka, iha kapasidade atu buka informasaun,
kapasidade atu hala ' o atividade ne ' e, kapasidade agrikultura
no barak liu bazeia ba nesesidade komunidade sira nia hahalok
ne ' ebé presiza atu muda ne ' e, hahalok aat ida ba komunidade ka prevene
hadi ' a moris husi komunidade. Organizasaun komunidade ne ' e bele kobre hanesan esforsu ida hodi regula sira-ne
' ebé fó iha atividade no programa sira gerenciamento ne '
ebé hala ' o. Iha ne ' e komunidade ne ' e bele forma
comitê servisu ida ne ' e, halo distribuisaun, supervizaun,
planeia atividade no seluk tan. Kapasitasaun ba komunidade
ne ' e mosu tanba kondisaun ida ne ' e: kondisaun ne '
ebé neineik socioeconômicas sira komunidade ne ' e
rezulta iha inkapasidade no ". Inkapasidade no "ema la
iha sira nia produtividade. B. Diskusaun Ne ' ebé mak hala
' o husi komunidade ne ' e poténsia ka kapasidade no
atitude kona-ba moris. Kapasidade komunidade nian ne ' e bele inklui,
inter alia, kapasidade atu kuda ne ' e, animal, koalia ka hari ' i
habilidades atu hari ' i industria doméstika; no barak liu habilidades
no habilidades komunidade ne ' ebé sira bele dezenvolve. Atu
dezenvolve habilidades no habilidades komunidade ne ' e, ne ' e bele hala
' o iha maneira oin-oin. Ezemplu halo treinamentu
ne ' e ka ne ' ebé envolve komunidade sira iha treinamentu ba habilidades
no dezenvolvimentu habilidades nesesidade. Bele mós konvida ema ne
' ebé vizita atividade iha fatin seluk, ho intensaun
katak komunidade ne ' e bele hare no aprende iha tempu hanesan,
atividade ida ne ' e mak dala barak hanaran termu
estudu komparativu ne ' ebé bele fó ka lee livru ne ' ebé
tuir nesesidade ka interese komunidade. Iha forma sira seluk ne
' e barak bele buscadas. Nune ' e ba moris ne ' ebé
presiza hetan mudada ne ' e, nune ' e moris ne ' ebé mak aat ka tau hadi
' a iha vida moris. Muda atitude ne ' e la ' ós
servisu ida ne ' ebé fásil. Tanba ema ne ' ebé halo tanba ida ne
' e iha kraik
A. Introdusaun
Dezenvolvimentu komunidade rurál sira ne ' e
hosi prosesu harii komunidade ka ema liu hosi dezenvolvimentu ba kapasidade no
organizasaun komunidade. Hahú hosi definisaun ne ' e, iha objetivu prinsipál
tolu: dezenvolve kapasidade komunidade nian ne ' e, muda hahalok komunidade no
organiza komunidade. Ema barak habilidades sira bele dezenvolve, hanesan
kapasidade atu buka, iha kapasidade atu buka informasaun, kapasidade atu hala '
o atividade ne ' e, kapasidade agrikultura no barak liu bazeia ba nesesidade
komunidade sira nia hahalok ne ' ebé presiza atu muda ne ' e, hahalok aat ida
ba komunidade ka prevene hadi ' a moris husi komunidade. Organizasaun
komunidade ne ' e bele kobre hanesan esforsu ida hodi regula sira-ne ' ebé fó
iha atividade no programa sira gerenciamento ne ' ebé hala ' o. Iha ne ' e,
komunidade ne ' e bele forma comitê servisu ida ne ' e, halo distribuisaun,
supervizaun, planeia atividade no seluk tan. Poder ba komunidade ne ' e mosu
tanba kondisaun ida ne ' e. Neineik sira kondisaun socioeconômicas komunidade
ne ' e rezulta iha inkapasidade no ". Inkapasidade no "ema la iha
sira nia produtividade
B. Diskusaun Ne ' ebé mak hala ' o husi
komunidade ne ' e poténsia ka kapasidade no atitude kona-ba moris.
Kapasidade komunidade nian ne ' e bele inklui, inter alia, kapasidade
atu kuda ne ' e, animal, koalia ka hari ' i habilidades atu hari ' i
industria doméstika; no barak liu habilidades no habilidades
komunidade ne ' ebé sira bele dezenvolve. Atu dezenvolve
habilidades no habilidades komunidade ne ' e, ne ' e bele hala
' o iha maneira oin-oin. Ezemplu halo treinamentu
ne ' e ka ne ' ebé envolve komunidade sira iha treinamentu ba habilidades
no dezenvolvimentu habilidades nesesidade. Bele mós konvida ema ne
' ebé vizita atividade iha fatin seluk, ho intensaun
katak komunidade ne ' e bele hare no aprende iha tempu hanesan,
atividade ida ne ' e mak dala barak hanaran termu
estudu komparativu ne ' ebé bele fó ka lee livru ne ' ebé
tuir nesesidade ka interese komunidade. Iha forma sira seluk ne
' e barak bele buscadas. Nune ' e ba moris ne ' ebé
presiza hetan mudada ne ' e, nune ' e moris ne ' ebé mak aat ka tau hadi
' a iha vida moris. Muda atitude ne ' e la ' ós
servisu ida ne ' ebé fásil. Tanba ema ne ' ebé halo tanba ida ne
' e iha oin mai. Tanba ne ' e presiza tempu barak atu muda atitude
ne ' e. Truque ne ' e mak ne ' ebé conscientizar sira halo ne
' e hamosu impaktu aat ba sira. Ida ne ' e bele halo hodi fornese
informasaun barak hodi uza abordajen oin-oin, hanesan mídias
le ' e, konvida kadeira seluk atu hatene, ajusta filme ne ' e no
mós dalan seluk ne ' ebé barak. Iha organizasaun
komunidade ne ' e, importante mak tau komunidade parte
interesada. Tanba razaun ida ne ' e, komunidade sira presiza hetan konvite
husi planejamento atividade sira ne ' e, implementasaun, manutensaun
no prezervasaun. Envolvimentu komunidade nian, desde inísiu atividade permite
komunidade sira iha oportunidade liu aprendizado.
Atividade bele sedu liu "Companheiro" nu ' udar
companheiro sei hetan informasaun liu tan ka esplikasaun
mós fornese ezemplu tranmisaun direta ne ' e. Iha faze ida ne
' e, komunidade aprende tan, maibé iha faze ikus "Companheiro"
ne ' e sei hahú fó ba ema oportunidade atu tenta halo nune
bta-boot to ' o ita bele ka ne ' e bele. Karik ida ne
' e akontese, entaun iha futuru, bainhira
"companheiro" sai husi komunidade ne ' e, komunidade
ne ' e iha kapasidade atu halo ida ne ' e buat ida ka la haree.
desenvolver.
Deve-se enfatizar que todos na comunidade devem receber educação, incluindo
pais e mulheres. A grande idéia contida na educação dos pobres é que o
conhecimento aloca poder. Para ser forte e ser capaz de determinar seu próprio
destino, uma sociedade não é suficiente apenas para ser conscientizada e
treinada em habilidades, mas também para ser organizada. Organização significa
que tudo é feito de maneira ordenada, há uma divisão de tarefas entre
indivíduos indivíduos que serão responsáveis pela implementação de seus
respectivos deveres e há lideranças que consistem não apenas em um punhado de
pessoas, mas também em lideranças variadas.As tarefas devem ser distribuídas a
vários grupos, incluindo pessoas
jovens,
mulheres e pais. A contabilidade saudável também é muito importante.Todos devem
conhecer o uso do dinheiro e quanto o restante.A contabilidade deve ser
rotineiramente controlada, por exemplo, todos os meses, para evitar qualquer
uso indevido.Poder significa a capacidade de influenciar os outros. Se não
houver conscientização, treinamento ou organização em uma comunidade, as
pessoas
a
pessoa se sentirá impotente e impotente. Eles dizem "não podemos, não
temos poder".
A
dinâmica da sociedade significa que a própria comunidade decide e implementa
seus programas de acordo com os planos que foram delineados e decididos por
eles mesmos. Nesse contexto, as decisões devem ser tomadas dentro da própria
comunidade, tanto quanto possível fora da comunidade.
Atu bele avansa ka halo buat
ruma, ema ne ' e tenke despertadas nia. Nune ' e,
komunidade sira mós tenke despertada "nia" ninia atrazu ne
' e, ninia moris cotidiana ne ' ebé la pensava iha sira nia futuru. Ema ne
' ebé sira sente katak la iha tan adormecem
problema ida ne ' e, tanba nia la hetan objetivu sira ne
' ebé aspirasaun no haka ' as. Konxiénsia signifika sosiedade tomak nian
konxiénsia ne ' ebé iha objetivu ne ' e no problema ne ' e.
Komunidade sira hatene mos hahú hetan oportunidade
no hasai di ʼ ak saida mak ne ' e, descobrindo rekursu ne '
ebé disponivel iha fatin ne ' e. to ' o oras ne
' e, ema nunka dehan ema sira ne ' e, no hanoin katak karik halo dala ida tan ida-idak
perspicazes ba hatene ne ' ebé oras ne ' e mak akontese iha no sai husi
komunidade. Komunidade ne ' e bele hato ' o sira-nia nesesidade
no aspirasaun. Edukasaun ne ' e la ' ós de ' it atu aprende atu
lee, hakerek no konta, maibé mós hadi ' a habilidades agríkola,
doméstika, industriál no adubu. Aprenda mós ho fonte sira ne
' ebé bele mai atu buka-hatene oinsá atu uza servisu
bankáriu sira ne ' e, nu ' udar loke konta no atu hetan empréstimu.
Aprendizado ne ' e la bele halo de ' it iha eskola,
maibé mós liuhosi informal no diskusaun iha grupu ne ' ebé sira koalia kona-ba ninia
problema. Liu husi edukasaun, populasaun públika sei kontinua
dezenvolve. Tenke fó énfaze katak ema hotu-hotu iha komunidade
ne ' e tenke simu edukasaun, inklui aman-inan no feto.
Idéia bot ne ' ebé iha edukasaun ema kiak sira ne
' e koñesimentu ne ' e aloka podér. Atu sai forte no bele determina ba ninia
destinu rasik, sosiedade ida ne ' ebé la ' ós de ' it ne '
ebé sufisiente atu sai conscientizada no treinada iha habilidades,
maibé mós atu bele organiza. Organizasaun ne ' e signifika
katak buat hotu ne ' e halo atu tuir orden ne '
e, iha divizaun servisu entre ema indivíduu sira ne
' ebé mak responsável ba implementasaun ba sira-nia devér ida-idak
no iha lideransa ne ' ebé tenke punhado ida ne ' ebé la
iha ema sira ne ' e, maibé mós iha lideransa área
oioin. Servisu sira ne ' e tenke sei fahe ba grupu oin-oin,
inklui ema sira ne ' joven sira ne ' e, feto no
inan-aman. Kontabilidade saudável mós importante tebes. Ema hotu-hotu tenki
koñese no uza osan restu ne ' e. Kontabilidade ne ' e tenke halo kontrola fali,
pur ezemplu, iha fulan ne ' e, hotu-hotu atu evita
kualkér uza indevido. Kapasidade signifika kbiit atu halo sira seluk. Karik laiha
populasaun ne ' e, treinamentu ne ' e ka organizasaun ne ' e iha komunidade ida ne
' e, ema sira ne ' ema ne ' e karik sentirá
impotente no impotente. Sira dehan katak "ita la bele, ita bele."
Dinámika sosiedade signifika katak komunidade sira rasik deside
no implementa nia programa tuir planu ne ' ebé mak delineados
no decididos husi sira. Iha kontestu ne ' e, tenke foti
desizaun iha komunidade ne ' e rasik, tuir sira bele la '
ós iha komunidade.
leinde
ne ' e, tenke foti desizaun iha komunidade ne ' e
rasik. Kona-ba menór ne ' e kontrola komunidade ne '
e kona-ba desizaun hirak ne ' e, ne ' e
risku boot liu ema sira ne ' e la ' os
conhecerem desizaun ka hirak ne ' e rasik nebe la los.
Prinsípiu ida katak desizaun ne ' e tenke foti
tuir mai bele liu husi fatin ida ba implementasaun ka objetivu
ne ' e. Companheiro hametin komunidade, entre distritu sira seluk,
Fasilitadór Distritál, Asistente ba Fasilitadór Distritál,
Fasilitadór Aldeia, Camat, ka iha naran nu ' udar
fasilitadór sira seluk. Fundamentalmente, kualkér ema ne '
ebé dezempeñu papél ida ne ' ebé fó asisténsia ba komunidade
ne '
e hetan klasifikasaun hanesan companheira. Iha jerál,
nu ' udar
fasilitadór ba komunidade sira iha knaar tolu:
supervisor, fasilitadór sira no espesialista ne ' e. Nu ' udar
matadalan ne ' e, servisu prinsipál acompanhante ne ' e atu ajuda
komunidade ne ' e atu deside/determina asaun ne ' e. Iha ne ' e,
fasilitadór presiza fó informasaun ba komunidade barak, atu nune
' e komunidade sira ne ' e koñesimentu ne ' ebé sufisiente
atu bele hili no determina asaun ne ' ebé bele rezolve
problema sira ne ' e. Nu ' udar fasilitadór Ho ne ' e,
liuliu ba komunidade liuliu insentiva
komunidade nia problema ne ' e ka rekoñese nesesidade no
ninia poténsia ne ' e. Insentiva komunidade rekoñese ninia kondisaun ne ' e
importante tanba ne ' e hanesan pasu primeiru atu hato
' o atividade ida ne ' ebé orientadu ba aumentu
kapasidade komunidade nian. Presiza habilidades atu fasilita no
komunikasaun ba hala ' o kna ' ar ida ne ' e. Nu
' udar espesialista ne ' e, acompanhante ho habilidades
espesiál ne ' ebé iha ninia escopo edukasaun ka esperiénsia
ne ' ebé bele fornese informasaun téknika ne ' ebé
nesesáriu ba komunidade ba hala
' o sira nia atividade. Informasaun ne ' ebé hela laiha
acompanhante ditando komunidade ne ' e, maibé iha forma entrega
fatos. Hatudu ba komunidade ne ' e deside katak asaun ne ' ebé
foti ne ' e. Atu nune ' e atualização precise ida ne ' e fó
ezemplu fatos ka iha komunidade barak, ne ' e
fásil liu atu foti desizaun ruma atu nune ' e ka ne ' e.
C.
Conclusão
A
política de planejamento do desenvolvimento das aldeias é uma diretriz e
disposições adotadas ou selecionadas no planejamento da gestão
(desenvolvimento) na aldeia, que abrange todos os aspectos da vida e meios de
subsistência da comunidade, de modo a alcançar o bem-estar da comunidade.O
desenvolvimento comunitário da aldeia visa basicamente alcançar um estado de
crescimento e desenvolvimento. melhoria a longo prazo
e
a natureza do aumento será mais qualitativa no modo de vida da comunidade, que
é um padrão que pode afetar o desenvolvimento de aspectos mentais (alma),
físico (corpo), inteligência (inteligência) e conscientização pública e
estatal. No entanto, a consecução de objetivos e metas para o desenvolvimento
das aldeias em suas bases é amplamente determinada pelos mecanismos e
estruturas usados como um sistema de desenvolvimento das aldeias.A noção de
desenvolvimento é muito ampla e não apenas como aumentar a renda nacional. O
desenvolvimento econômico não pode ser interpretado como atividades realizadas
pelo Estado para desenvolver atividades econômicas e o padrão de vida de seu
povo.
BLIOGRAFIA
O
objetivo deste trabalho foi avaliar o desempenho de uma equipe de profissionais
de saúde que atuam na área de saúde mental, com o objetivo de avaliar a
qualidade de vida de pacientes com doenças crônicas não transmissíveis.
No comments:
Post a Comment